❤u all yang terbaik,tercute,terlaris di blogger cik eyra❤

Saturday 20 October 2012

never be ended . -FULLSTOP-

salamualaikum, hey there.
ok, tahu sudah lama saya tak up-to-date blog. busy memanjang.
tidak ada angin tidak ada ribut. semua sudah berubah bukan. dari segi intelek, rohani dan juga jasmani *mencarut sekejap*
ok, sedar tak sedar , sudah masuk bulan sepuluh. sudah lama aku tak update. so crazy, macam sudah deactive blog aku ni, penuh dengan habuk sesawang labah-labah. makkk aii. semuanya ada. macam-macam pesen.


namun,
sepanjang tahun ini, banyak yang aku lalui. ada happy, perasaan resah, gelisah,geram, benci, marah, suka, takut, berani, sedih, terharu, riang, dan banyak lagi.Kebiasaannya, orang selalu cakap kalau kita muala-mula happy, selalu diakhiri dengan kesedihan, keperitan,dan macam-macam lagi la.benda-benda yang negative . Tapi aku? kenapa aku selalu dikategorikan apa yang orang selalu cakap? sedangkan aku tak nak semua itu.Malah , aku nak jauh dari semua itu. aku takut untuk lalui nya balik. Itu namanya takdir hidup. Kita hanya merancang, Tapi Allah yang tentukan. betul.  Banyak yang aku merancang tahun ni. Dengan kata sumpah-janji bagai. Tapi tak kan la hilang macam itu sahaja? Dulu aku pernah merasa kecewa, sedih dan macam-macam lagi. Tapi, tak kan la  tahun ni aku kena lagi? sekejap sahaja semua itu berlalu. suka dan gelak ketawa. banyak yang aku berubah sebab dia. setiap hari , hidup aku mesti tidak sunyi bila hadirnya dirinya. Tapi , kali ni, kalau aku hilang buat kali kedua, macam mana? aku boleh hidup tak? hidup aku macam mana ek? ada macam tahun-tahun yang lepas tak? mata aku makin sepet ke? macam mana dengan semangat aku? kerjaya aku? adakah aku akan happy macam dulu-dulu? tiap malam aku patutke menanggis kerana semua benda ni?patut ke? patut? yang aku nak cakap  SEMUA SUDAH BERUBAH.


meskipun,
aku tak nak semua itu. tapi ada je benda semua tu nak datang dekat aku. Dan kini, aku hanya berpegang kepada KESETIAAN. aku sudah berjanji dengan Allah. dan aku akan ingat semua janji tu. aku tak mudah lupa. aku tak mudah jatuh. Setiap kali kalau aku jatuh, aku akan selalu ingat nasihatnya. *jangan takut, saya selalu ada sisi awak, kalau saya sejauh mana pun, saya selalu dekat dengan awak.* sambil tu tepuk-tepuk dada aku. Bila aku teringat saat tu, aku tahu, dia tak kemana, even aku down macam mana pun , dia tetap bersama aku. Aku kena tabah. semua ini hanya dugaan Allah. insyallah, aku kuat. aku kuat. aku kuat. (!) ya Allah, aku kuat kan  (!)
tatkala kalau aku pejam mata, ada sahaja benda yang datang. peristiwa 17/10/2012. tak pernah lekang dalam ingatan aku. bila aku pusing sini,wajahnya ada, bila pusing sana wajah nya ada balik. habis aku nak pusing mana? kalau aku pergi mana-mana pun, dia TETAP ADA. macam mana ni. what should i do? kill myself? should it to be?


so desperately.
i'm still keeping my way. i'm know. one day, it should be mine. no matters how. i should face it. ini takdir aku kan. defakkkk. erggghhh. damn it. ok, cool. aku okay kan? oke. aku ok. kena cool. -..-'
kalau aku mengalah, macam mana aku nak hidup. sedangkan dulu aku kena macam ni, kenapa aku tak boleh buat. hey come on la. this is eyra ok (!)  aku kuat. insyallah. even awak marah macam mana pun,caci maki -hamun aku macam mana pun , susah untuk aku bencikan awak. see. what am i talking just now?  sampaikan ibu tahu pasal hal ni. ibu cuma pesankan dekat awak wahai sang arjuna '' jagalah perasaan orang yang sayang kita, jangan kecewakan dia, berikan semangat balik dekat dia,ibu sedih tengok anak ibu macam ni, insyallah, mungkin ada jodoh, korang akan jumpa kembali ,kamu sudah janji,so kamu jangan mungkirinya.''............ jumpa kembali. bila? sepuluh tahun yang akan datang ke? ohh. ok.time tu memang aku sudah tua kerepot.ohhh, ok,insyallah, aku tabah. :')



inilah kehidupan, macam buku cerita kan? semua ada. siap pakej. orang selalu cakap. pandai buat pandai tanggung. ok, sekarang ni benda tu semua datang dekat aku. aku kenalah tanggung balik even semua tu macam sucks. inilah buku cerita aku. aku sudah ditakdirkan macam ini. memang payah orang nak jaga aku, sebab aku terlalu baik. kenapa ek? aku baik pun salah, aku jahat nanti lagi susah bohhhhh. tak apa la. mungkin suatu hati nanti akan terjawab jugak kan. apa yang dirancangkan. cuma lambat atau cepat je. sekarang, aku hanya berpegang kepada janji yang telah aku lunaskan kepada kau dan ALLAH. aku akan sentiasa ingat tu.  always. and always. ok, done it. paitong.



P/S:- capital MHH , remember what u have promise to me :')

No comments:

Post a Comment

wah ade orang comment la :')