❤u all yang terbaik,tercute,terlaris di blogger cik eyra❤

Sunday 21 July 2013

keep calm for the coming.


salamualaikum silent  readers, here da lama tak update kan?rindu saya tak?  emm today, hari ahad kan? bored tak?  rasa macam nak update something lah,sudah alang-alang dekat POLI NILAI ni curi line kejap lah, ngeee, first of all, selamat menyambut salam al-Mubarak , second happy fasting day, third salam aidilfitri yang bakal tiba around 2 weeks more right? hehe , Hokay, puasa penuh tak? meh yang malas nak puasa tu, piat telinga nak? ingat puasa kerana ALLAH tau, bukan semata-mata untuk duit, atau mintak duit, tu da lain nama nya tu. rajinkan solat terawih, selalu berzikir, jaga auratmu wahai muslimin dan muslimat, ingat ! ALLAH maha Mendengar dan maha Mengetahui apa yang awak awak dan awak sekalian buat, ya Hurabbi, saya pun masih lagi menasihatkan diri ini supaya berubah menjadi seorang yang solehah, insyallahuataa'ala. amin. sekarang da masuk Fasak'h kedua puasa, ya Rabb, cepatnya masa berlalu, kalau boleh aku tak nak bulan Ramadhan ni berlalu, :'( nak buat amal banyak-banyak, aku hanyalah insan yang selalu melakukan dosa, masyallah, sesungguhnya engkau maha Pengampun. bagi yang sibuk membeli belah untuk raya tu janganlah terlalu boros ohh, ingat , pupukkan sifat nilai kesederhanaan dalam diri. jangan terlalu ikut nafsumu wahai umat-umat sekalian. :')




Cepat dan terlalu cepat untuk aku menjadi seorang yang dewasa, whuaaa. what? dewasa? repeat again. I'M A TEENAGER NOW. -,-' masyallah, Triall SPM around the corner ah,next week sudah start exam kali ke-3, ya ALLAH, cepatnya masa berlalu. :'/ *makcik makcik aku, mama, daddy, kak long, teachers and bestie aku-aku sekalian terima kasihlah sebab bagi support :')  to my teacher Nik maznah and khiriyah,saya sentiasa ingat pesanan cikgu, insyallh saya akan slalu buat solat Tahajud tu,  thank you for the support my darling and both of u,  siap ada yang bagi aku kad untuk SPM. thanks a lot dear my lovely auntie. :'* esok sekolah macam biasa , da nak nazak da masa ni, terlalu takut untuk aku hadapi, but i trust that ALLAH always beside me right? selagi aku ingat DIA, selagi tu aku berzikir terhadap-Nya. amin* :') untuk bakal- bakal ambil triall SPM tahun ni, chaiyok tau, ingat, jangan leka lagi noh. naik raya da triall kan kan kan? habislah korang, raya tahun ni tak dapat nak enjoy, hahahaha *gelak jahat* ehh ehh aku pun sama kan. :'/  lalalala. okay  tahun ni memang aku tak raya sangat lah. balik kampung pun malas kot, maybe raya pertama aku still dekat rumah dan membaca buku lah. TAK NAK LEKA LAGI. :'/



                               
ehem, ehem, ehem, mesti ada yang tertanya-tanya  pasal soal cinta aku kan? mesti ada yang cakap macam mana nak handle cinta even triall da nak dekat hah? mesti ada yang tengah sedih , frust menonggeng, how should i handle it on triall later ! hmm, bagi bestie saya nur raihanah, dear, jangan putus asa kay? aku tahu kau masih lagi sedih, jangan jadi macam aku, yang smpai dua minggu tak makan, frust smpai cikgu pun tegur aku, kawan-kawan lagilah, kau pun ada kan masa tu, kau sendiri nampak perubahan aku kan masa tu, soo aku harap jgn jadi macam aku, senyumlah selagi yang boleh, memang sakit untuk kita lalui, kita sebagai seorang perempuan hanya mampu diam hinggalah menitis air mata, kalau itu sudah keputusan dia, jadi redhalah sikit-sikit sayang. jangan menangis depan aku lagi ya? nanti aku pun sama-sama nagis pulak. :'/ setiap yang happy pasti ada sedihnya, aku yakin kau kuat, inilah namanya dugaan cinta. sabarlah rai, aku hanya mampu nasihatkan utk kau, sbb aku pun pernah lalui semua ni, lagi perit, tapi kalau sekirannya kita  tak pernah putus untuk berdoa, insyallh ALLAH akan tolong, ALLAH menduga kau sebab ALLAH rindu dengan rintihan kau sayang. ALLAH nak uji kesabaran kau, and ALLAH juga nak menguji macam mana kau handle hidup kau kelak. sabar ya. banyakkan solat tahajud, insyallah , mungkin itu lah petunjuk yang ALLAH akan bagi kelak. :')



                                                             
Untuk hero saya, hmm.selamat menyambut hari raya puasa, puasa penuh tau hero? :'/ jaga diri awak tau, jaga aurat awak tau, jaga solat awak tau, :')  saya tahu dan saya faham kenapa awk buat mcm ni, saya cuma nak nasihatkan awak, buat yang terbaik untuk triall nanti, saya nak tolong awak, kalau boleh saya nak berjaya sama-sama dengan awk, *amin* Selagi awak sentiasa ada untuk saya, saya akan selalu ada untuk awak. Itu saja permintaan saya. Saya sayangkan awak, :'/ sebab itu saya cemburu. Saya nak jaga hati awak, sebab itu saya risau. Saya harap awak faham. :'/  Ya Allah huraabi, Peluklah hati ini di saat aku mulai merasa gelisah, dalam penantian penuh kesabaran ini, kadang-kadang hatiku merasa rindu pada dia insan yang ku cintai dalam diamku…Ya Rabb, Biarlah kusimpul dalam setiap doa-doa dalam Istikharahku kepada-MU perasaan ini, agar kelak Engkau satukan hatinya dan hatiku yang untuk bertaut dan bersemi indah kerana Redha-MU Ya ALLAH, Ya Rabb, Tuntunlah Hati hambamu ini agar aku hanya mahu menerima CINTA seorang Insan yang benar-benar pilihan-MU bukan semata-mata pilihan nafsuku.Tapi kalau bukan dia yang terbaik, Maka jangan biarkan kekagumanku menjadi suka apalagi cinta, :'/ Jadikanlah kekaguman ku sama seperti orang lain kagum padanya, Engkaulah Maha Mengetahui. Maka kutitipkan rasa ini, kuserahkan semuanya pada-Mu,kerana semua ini adalah milik-Mu.. amin. Hero, sesungguhnya , saya tak akan pernah lupa doakan utk awk, saya hormat awk, dan tolonglah hormat saya walaupun sesaat. :') saya selalu harapkan yang awak akan berubah menjadi yang baik , amin ya Rabb. :* awak, buat yang terbaik tau, yakin pada diri sendiri ya? ingt, buat sesuatu kerana Allah tau, jgn kerana nafsu awak, selagi saya masih larat  nasihatkan awak, saya akan jaga awak, saya akan pegang tangan awak,nanti kita sama-sama masuk syurga kan? insyallah. masyallah, saya rindukan awak tau, :'/ saya selalu berdoa supaya ALLAH sampaikan rindu saya melalui mimpi awk, :') awak dapat tak salam rindu saya? saya berharap awak sambut rindu saya ,saya selalu menanti awak, harap awak balas penantian saya :') amin. salamualaikum bidadara ALLAH. :') 




Dear bloggist, saya mungkin akan jarang update, and jarang on twitter and facebook, bagi yang mengenali saya, maafkan saya,saya tak nak leka lagi, dan ini kali terakhir saya on blog, insyallah lepas SPM saya on balik. saya kena move on dari semua ni. sebab SPM nak dekat dah. so saya still sediakan payang sebelum hujan, miass u all. selamat berpuasa kepada hero saya , bestie, family and auntie cousins saya , lebiuu so much. dan salam lembaran jugak. salaumaualaikum semua. :')


P/s:: selamat menjawab for student  triall PMR and SPM, selamat maju jaya .masa depan bergantung pada apa yang awak lakukan sekarang. ingat tu. :')  bye. :*

No comments:

Post a Comment

wah ade orang comment la :')