❤u all yang terbaik,tercute,terlaris di blogger cik eyra❤

Friday 30 September 2011

andai suatu hari kita berjauhan~




Andai aku tak bertemu kamu,,

langit hanya lembaran biru dan bukan kanvas untukmu

untuk ku lukis gerimis dan garis-garis pelangi

lalu ku torehkan matahari di pinggir pagi….

Kuhiasi bingkai hatimu dengan cahaya….


Andai aku tak bertemu kamu

malam hanyalah bangku menunggu pagi

ku tidur mendengkur atau begadang menghitung bintang

bulan hanya lampu lindap ditiup angin…

Aku terjerat reranting dingin…

Andai aku tak bertemu kamu

hidup hanya setampakan siang setumpukan malam

seperti sajak kelam dan tanpa pembaca

angin melemparnya memecah jendela….

Aku entah ke mana...

hingga aku termenung di dalam hati dan merungkaikan satu puisi untuk 

"kekasihku"…dengarkanlah…




wahai kasihku,, yakin dan percayalah akan diriku ini, 

hati ini tetap menyayangi mu,


hati ini akan mencintai mu

hati ini akan tetap setia pada mu,


kerna kesetiaan ku pada kamu  satu yang mungkin tidak punya pada insan lain... 


namun wahai kekasihku,

terimakasih karena mencintaiku.

Membiarkan matahariku memeluk hangat dirimu


merestui hadirku di pagimu.

Membiarkan hatimu


ikhlas menjadi rumah bagi hatiku.

Dan membiarkan matamu


tempat paling sejuk untuk jiwaku untuk berteduh..

Terimakasih kerana mencintaiku hingga kini.

Hanya ingin ku pinta….


ku memohon,bila kita berjauhan jangan lah kau belajar mencurangi aku,


menyakiti  hati aku,


dan menyinggung kan perasaan aku,,


aku yakin,

satu kebahagiaan pasti akan ada kesudahan nya,


namun akan ku doakan kesudahan kita diakhiri dengan kebahagiaan..


>>>>>>>>>>>>>>amin>>>>>>>>>>>>>>>>




p/s:::puisi cinta untuk ehem-ehem..(jiwang pulak hari ni) ^_^

No comments:

Post a Comment

wah ade orang comment la :')