❤u all yang terbaik,tercute,terlaris di blogger cik eyra❤

Tuesday 29 November 2011

nasi ayam aku =')



hey stalkers(!)(!)(!)
nak hapdate kejap ni~wink* wink* wink*
hokay macam biasa,"sape tak nak dengar boleh tutup telinga pakai bantal busuk sendiri,if suka sila tarik telinga besar-besar "

haaaaaa...macam biasa hari ni memang bosan tengok handphone tak ada *SMS* dari sape2..*actually tak hade kredit pun,ok,tak payah cerita ,shuuuttt,diam ah(!)(!)(!)


hokay,, akibat membosankan,dengan jari lembut plus malas nih  rajin pulak nak ke dapur,tolong my mum masak..hehehe..*bukan first time hokay!! actually cuma malas sejak akhir2 nih ^_^ *  hari nih tolong masak Nasi Ayam ,wow!!!! macam tak percaya kan?sure!! saya masak la!! ehehe..*bajet 40 saat time nih* firstly ibu suruh buat macam-macam kerja,ex:: potong bawang 17 biji,potong daun sup,potong tomato,salad, lastly basuh pinggan yang bertimbun bagai *penat ohhhh nak jadi seorang ibu,banyak kerja,baru aku terasa penatnya*


hokay,bila da siap semua bahan tu,my mum suruh masak kan nasi nya *walamak,macam mana?aku tak tahu masak,kelam -kabut la time nih pun ada*  tapi nasib baik la ibu tercinta  tolong ajarkan..alhamdullillah,berjalan dengan lancar :') then,my mum suruh kukus kan ayam pulak..*yang nih pandai la,senang je,masuk dalam oven ^_^*  then semua da siap,tinggal tunggu ayam je..nak tengok bukti nya ?wait2..
firstly,


*ni la nasi yang aku masak nih,
wangi harum semerbak je ,
yeah,nasi da jadi,PASS!!*


next,
 *ni la ayam yang kukus dulu*

next,
baru lah masuk dalam oven,
guling-guling lagi ^_^


next,
 ni sup yang sudah di masak,wangi,sedap!!


lastly,
 semua ni aku yang buat dan hidangkan
*muka bajet kejap * ^_^



lepas 15 minit penat menunggu
berlalu....


makanan sudah siap!!!
ape lagi melantak la..jangan lupa 
baca doa dulu sebelum mamam!!

wait-wait..sempat lagi nih..
 *ni lah kuantiti yang aku ambik buat mamam*


next,
 adik farhan yang tersipu malu plus gedik ^_^


next,
 *adik fahmi yang sedang membaham ayam nya ^_^ *


next,
ni lah ibu tercinta saya,i love you mum.. :-*




ok,makanan pun dah terhidang,
time to makan malam.. :-)


gud bye sweetie :')

p/s::first time aku masak nasi ayam buatan sendiri :')

No comments:

Post a Comment

wah ade orang comment la :')