❤u all yang terbaik,tercute,terlaris di blogger cik eyra❤

Monday 29 October 2012

happy and neglected -.-'



salamualaikum, and hey there.
holla. i'm back. fuhh. sorry yo semalaman dan semalan dan semalam [tiga hari] aku tak hapdate. fine. bukan ape, biasalah raya Haji kan? semua balik kampung termasuk la aku dalam senarai balik kampung tu. wuaaa. boring but happy. macam mana tu? *angguk kepala je la, iyekan aje he* entahlah, makin besar makin tak suka aku nak ikut mak bapak jalan kan? memang tak suka. payah betul. bak kata pepatah sendiri *masih lagi bawah ketiak ibu bapa* omaiigucci, pantang aku memang tak suka betul, tapi bila jenjalan dengan boyfie tak boring, huahaha. yes, betul kan. pepatah tu sudah tukar jadi bagai pinang dibelah dua, kan? sweet couple gitu, kalau dengan mak ayah sudah selalu peluk.selalu berkepit, sebab tu tak syok.kalau dengan boyfie i tengok u , u tengok i, bermain mata. wow. jelly. itu adalah tipu semata-mata. sila jangan percaya.





so far so good, tempat aku beraya dekat 'Jay Bee' [Johor Bharu] , bukan dekat 'keyh Eill' [Kuala Lumpur] ,ohh perancangan tak menjadi barangkali. baru nak swegger dekat KL, ergghh, JB pulak yang jadi tempat aku berswegger. fine la. JB pun best jugak kan. ada macam-macam jugak ma.ok, first, aku sampai Kota Masai. *daerah sama dengan Danga Bay kot*. sampai je memang langkah kanan, makanan sudah terhidang dengan bermacam-macam lauk. example :: nasi impit, rendang ayam dengan sayur kacang panjang cincang. see. banyak jugak aku makan tapi hampeh tak pernah nak gemok's. heeeeeeeee. malam tu pulak , dihidangkan masakan mee kari dengan mee rebus. fuhh. sedap. then,tambahkan pulak  air sirap limau. teh o ais dengan nescafe. wow. memang banyak. hampeh, aku tetap keding jugak.




then, hajat tak mau tidur semalam, tapi semua madang je sudah perut buncit, mata pun layu. terus tido. ok. aku terpaksalah bermalam dekat Jay Bee tu. ingatkan nak jenjalan malam-malam tu ke. hmm. tak kemana pun. aku tetap dengan mimpi aku. lagi beshh.Then, keesokan hari pulak pagi pukul 6 sudah bangun nak sesiap balik Tangkak *sweet home aku, i'm coming* pagi tu dihidangkan nasi goreng cina , pedas tapi sedap. aku suka. sampai meleleh air mata aku kerjakan nasi tu.tatkala time aku sedang sedap membaham nasi, datang pulaksuara  orang selalu mengejek aku reranting .eeeee. memang pantang family belah ayah aku selalu panggil aku reranting, bukannya nak panggil aku Era Fazira ke. glamour sikit. ni tak. Reranting jugak gelaran aku bila time balik kampung. sedih kkkk,tapi aku suka. panggil lah lagi. :']





tepat pukul 10 pagi, aku mula gerak. ok time dekat Highway,tatkala jauh di sudut hati, aku mengomel sensorang dalam kereta sambil tu pandang langit yang terbentang luas ''selamat tinggal Jay Bee, will  miss this moment,and always in my mind.'' dan senyuman terukir time tu. Hanya ALLAH sahaja yang tahu. masih tidak terlewat kan? nak jerit ni kekuat,'SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.' :]


p/s:: yeah dapat teddy baru, tak rugi aku ikut kan. tengs ibu ayah. i lepchiuu :'*

No comments:

Post a Comment

wah ade orang comment la :')