❤u all yang terbaik,tercute,terlaris di blogger cik eyra❤

Sunday 9 December 2012

it will be. may ALLAH hit back. amin.


                          
salamualaikum, and hey there.? eheeee, hari ni terasa nak update pulak da, tapi terasa penat pun ada, erggghhh, tapi takpa, redah je la. abis tulis and then aku tido la balik kan, kan, kan. *muka comel tarik bantal busuk* :]  so, kemana lah aku ni kan, selalu aja menghilang, sampaikan dekat Facebook pun tak active, twitter lagi lah, tambah dengan blogging aku ,hmmmm hampeh. sorry, act, di sini saya ingin menyatakan, saya sudah BEKERJA. tu yang memanjang je busy bagai nak rakkkkkkkk.busy ke. wuahahaha. -,-' cehhh macam la dapat kerja tetap aku nih. errrrrrkkkk. tak lah, just part time je,umur tak cukup lagi kan. daripada aku duduk membongkang dekat rumah, lebih baik aku cari pengalaman hidup kan kan kan. lagi beshhh. dapat duit tepi. wuahahahaha. >,<'




okay, here, so far so good, aku ni sudah dikategorikan pelajar espiyem tahun hadapan. ulang suara balik, *PELAJAR SPM 2013* agak mengerunkan sedikit. tapi wajib untuk aku lalui itu, masyallah, tahun depan , jadual aku semakin rapat plus padat. tak ada masa aku nak rehat. errrrkkkkk. tahun depan sudah standby tuition BI dekat melacca. siap da booking meyh. penatnya. tambah lagi math and BM. whathefishhhhhhhh. okay tak apa. demi cinta dalam hatiku* ehhhh, salah, demi SPM dalam 2013, aku harus target. auwwwwwww... chill okay. setahun je lagi , lepastu aku sudah berambus dari sekolah tu. dan aku tak hadap lagi sekolah tu, benci benci benci ,macam cheeevaiii.*




even that, lepas je espiyem, aku tak tinggal sini lagi. what ? tak tinggal Tangkak lagi? yes, keputusan aku sudah MUKTAMAT.byebye malaysia.  so , aku nak pergi ke mana ya? ok.. here, nak bagitahu sikit-sikit, insyallah, aku dan bestie aku iaitu zati arisha akan memanjangkan langkah kami ke SINGAPORE, untuk bekerja di sana selama 3tahun. whoaaaa.. dekat je. seberang jalan je. weeeeeeeeeeeee. tak sabau aku kan. *kelip-kelip mata* planning aku, balik je dari singapore, aku nak pergi umrah. insyallah akan sampai ke haji suatu hari nanti. dikesempatan itu, aku nak bawak parents tercinta melancong ke Beijing. amin. amin ya Allah. sebab apa aku pilih biejing, ok, nice. sebab Beijing adalah salah satu tempat yang aku nak tuju dari kecik. dulu-dulu tadika, aku memang minat gila Beijing tu. dan sampailah ke besar panjang ni, insyallah aku akan bawak ibu dan ayah tercinta ke sana. amin.tak rugi mana pun, alhamdulillah, Beijing tu semua berbahasa cina kan, so memang tak susah bagi aku.alhamdulillah ya Allah, terima kasih sebab bagi aku kelebihan bahasa. tenkiu juga aku kepada ibu dan ayah plus tercinta. ehemm. so, sambung belajar tu, ada terfkir jugak, tak kan lah aku nak mengganggur dalam rumah. insyallah after 3 years aku kerja, akau akan sambung belajar. amin. ambil bahagian human resources. kita merancang tapi Allah yang menentukan. :]





ehemmmm. sudah syok kerja kawin tu bila ye? ehhhhh. entah. aku tak mau kawinlah. erkkkkk. tipu je melebih. mustahil kan aku tak kawin. cuma buat masa ni tak nak fikir. kalau boleh biar berjauhan. biar Allah menduga. samping itu, aku akan tahu setakat mana hubungan aku dengan si dia. hope tak akan ada sape-sape lah yang suka aku nanti, TAK BATAK PUN OKAY. even, jantan sehensem mana pun , mata aku tak terpikat langsung. NAK MUNTAH ADELAH.geli baiiiiii, tak kuasa aku kayyyy . -_______-'  kayyyyy  ni betul dan aku tak tipu. senang je, kalau sape yang kenal aku tu, cepat-cepatlah masuk minang, jumpa bapak aku dulu. kalau bapak aku bagi lampu hijau. baguslah, kalau bagi pelempang, kau kenalah tahan kayyyy. aku tak mau tolong. tolong tengok je. mueheheheeh* jahat lol. gatai kan.* -.-' okay, lawak je tu. yang aku janji adalah setia dengan cinta yang ALLAH beri. kalau tak berubah perangai. gudbye lah jawabnya. insyallah. aku akan bercinta dengan Allah sahaja. amin  -winkkkkkkkkk-  :']






                                    
lastly, cuma tak nak cakap banyak, kau fikirlah mana yang terbaik dalam hidup kau. kalau aku ni tak boleh nak diharapkan, carilah orang yang boleh diharapkan dan BUKAN aku yang kau harapkan :'] , disialkan,dimaki, Ya Allah, rasa dihina, :'/ tapi apa yang disisi hanya Allah sahaja yang tahu. DIA yang MAHA MENDENGAR. ya Allah, ampunkan lah dosa dia, mohon diberikan petunjuk yang baik kepada dirinya.bukan musuh yang aku inginkan, bukan maki dan kata caci yang aku inginkan, hanya ku pinta, ampunkanlah orang yang telah maki aku. aku tak nak berdendam.aku tak nak dia teruskan membuat dosa. kalau sekali aku pergi, biarlah pergi itu tak akan kembali. tujukanlah yang lebih baik dalam hidupnya. even i'm in sadly, tapi aku tak nak menunjuk, cuma ucapan yang aku sampakan, harap dikau berubah menjadi yang lebih baik, doaku tak pernah terputus,  biarlah suatu hari nanti akan terjawab di saat itu biarkanlah air mata ini berhenti untuk menitiskan kepada kau wahai sang arjuna.kita bukan budak-budak lagi, kita sudah besar kan. ? *seret  belon depan rumah*  amin. :']

p/s:: kalau aku setia. biarlah setia aku hanyalah pada cinta yang ALLAH beri. dan bukan pada cinta yang menyusul ke caci-maki dan terus ke neraka. :'/

No comments:

Post a Comment

wah ade orang comment la :')